בפוסט מס׳ 2 סקרתי שתי תופעות אופטיות: נפילת אור בקצוות (Vignetting) ועקיפה (Diffraction). בפוסט מס׳ 21 התייחסתי לבעיית הסטייה הכרומטית בעדשות ולפתרון חדשני שיתכן וייושם בשנים הקרובות. סרטון של חברת Canon בו נתקלתי השבוע הזכיר לי כי כדי להשלים את הסקירה של גורמי איכות של עדשות יש צורך להתייחס למספר גורמים נוספים.

הסרטון מתייחס לדרישות האיכות מעדשות המיועדות למצלמות וידאו באיכות 4K (כ- 8 מליון פיקסלים) הנעשית נפוצה יותר ויותר בתקופה האחרונה וקיימות כבר בשוק מצלמות רבות, כולל מצלמות DSLR המסוגלות לצלם וידאו באיכות גבוהה זו. אולם אם נתעלם מענין ה- 4K הרי שהסרטון מסכם באופן תמציתי וברור את גורמי האיכות העיקריים המשפיעים על איכותה וביצועיה של כל עדשה ללא קשר ליעוד הספציפי שלה.

גורמים אלו הם: כושר הפרדה (Resolving Power), מידת הסטייה הכרומטית הלטרלית (Lateral Chromatic Aberration), יחס הקונטרסט
(Contrast Ratio) ופונקציית העברת האפנון (Modulation Transfer Function, MTF).

לצפייה בסרטון לחצו כאן: https://vimeo.com/123891241

המצגת הבאה כוללת  דיון קצר בנושא קוטר מעגל הטשטוש (Circle of Confusion), כושר ההפרדה המשולב של עדשה+חיישן,
מידת הסטייה הספרית (Spherical Aberration), מדד ה- MTF, (המשמש כביטוי גרפי ליכולת העברת הניגוד של העדשה. גרפים אלו מאפשרים השוואה חזותית פשוטה ונוחה בין רמות הביצועים של עדשות שונות) וגורם ה- Bokeh.

לצפייה במצגת לחצו כאן: Lenses

מודעות פרסומת

להשאיר תגובה

הזינו את פרטיכם בטופס, או לחצו על אחד מהאייקונים כדי להשתמש בחשבון קיים:

הלוגו של WordPress.com

אתה מגיב באמצעות חשבון WordPress.com שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

תמונת Twitter

אתה מגיב באמצעות חשבון Twitter שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

תמונת Facebook

אתה מגיב באמצעות חשבון Facebook שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

תמונת גוגל פלוס

אתה מגיב באמצעות חשבון Google+ שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

מתחבר ל-%s